تک نگاره ها

آنچه در ذهن می اید

تک نگاره ها

آنچه در ذهن می اید

نوروز در شمال

نوروز برای ما شمالیها کمی با دیگر ایرانی ها تفاوت دارد.

تقریبا خانواده های اندکی از شمالی ها به مسافرت نوروزی میروند. علت اصلی هم این است که به هر حال هر خانواده یک فامیل ُ‌آشنا ویا دوست خانوادگی دارد که نوروز را به شمال سفر میکند و انتظار دارد که میزبان شمالی اش با روی باز از انها پذیرایی کند . 

دوستانی که بعد از مدتها میتوانند همدیگر را ببیند ، عملا در ایام نوروز کمتر این فرصت را خواهند داشت. در اختیار خانواده بودن ( چه بعنوان راننده ویا بعنوان خانه دار و یا کمک مادر بودن وپذیرایی کردن ) یکی از دلایل است. دلیل مهم دیگر اما ترافیک شدید است. تقریبا بسیاری از شمالی ها جهت کارهای داخل شهری ماشین هایشان را بیرون نمی آورند. در محدوده داخل شهر هم که از بس کوچک هستند تفریح خاصی نمیشود انجام داد . باید ماشین را بیرون آورد که ان هم تمام وقت باید در ترافیک سر شود .

تقریبا خیلی از خانواده های شمالی خرید فروردین ماه را اواسط اسفند انجام می دهند. چرا که در ایام تعطیلات ، اقلامی مثل میوه ، گوشت  ، و البته بعضی تنقلات بشدت گران تر از حد معمول به فروش می رسند. 

پ . ن :

حالا به همه اینها اضافه کنید تنهایی را ، و اینکه مجبور باشید تعطیلات را در خانه بگذرانید و تازه حوصله هر مهمانی را هم ندارید ، در اتاق را می بندید و وقتی مهمان وارد می شود مادرتان در را باز میکند وبا صدای بلند که هم مهمان بشنود وهم شما میگوید : عموجان (مثلا ) آمدن. بیا بیرون...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد