تک نگاره ها

آنچه در ذهن می اید

تک نگاره ها

آنچه در ذهن می اید

بادام...

در کتابهای روانشناسی آمده که کودکانی که تک فرزند هستند خودخواه ترند.

از طرف دیگر افراد خانواده های ثروتمندتر هم خودخواه ترند.

تک فرزند خانواده ثروتمند چه می شود دیگر؟؟؟





وقتی پولی نداری یا کم داری خیلی از اینکه قسمتی از دارایی هایت را با دیگری قسمت کنی ناراحت ونگران نمی شوی. شاید خوشحالت هم بکند. اما وقتی پولداری ٬ نیازی نمی بینی که قسمتی  از آن را در اختیار شخص یا اشخاص دیگری بگذاری تا آنها نیز کمی وضعشان بهبود پیدا کند. اگر هم کمکی کنی همیشه پیش خودت ناراحتی که چرا این مبلغ هم مال من نباشد...


ما آبروی فقر وقناعت نمی بریم .....................  با پادشه بگو که روزی مقرر است

این تک بیت را بسیاری از آنها که مرا می شناسند وبا من در ارتباطند از من شنیده اند. تمام فلسفه زندگی مادی من در همین تک بیت خلاصه می شود و البته بیتی که در ادامه می آید هم تمام فلسفه من در زندگی روحی ومعنوی من است... 

مرا کیفیت چشم تو کافیست.......................  ریاضت کش به بادامی بسازد




پیدا کنید رابطه صدر وذیل مطلب را در روزهایی سرشار از خستگی ٬ تکرار وتنهایی...

کودکان

این روزها داروخانه شلوغ تر از هر زمان دیگری هست. موج آنفولانزای فصلی ونه خوکی سراسر کشور را فراگرفته . بیشتر آسیب دیدگان و افراد در معرض خطر کودکان هستند. در حالیکه بسیاری از کودکان دبستانی بیمار هستند و بید تا یک هفته استراحت کامل داشته باشند اما پدران ومادران به خاطر اینکه به قول خودشام از درس عقب نیفتند ، بچه ها را بعد از دو روز استراحت به مدرسه می فرستند.

گاهی فکر میکنم انقدر درس خواندن مهم شده که حتی در برابر جان یک کودک قرار میگیرد. هر چه میکنم نمیتوانم بفهمم.

شخصا چند سالی هست که به این نتیجه رسیده ام اگر روزی صاحب فرزندی شدم تمام تلاشم را میکنم که دانستن آنچه که باید بداند ، جدای ان چیی باشد که در مدرسه می خواند. مدرسه برای قبول شدن ومدرک گرفتن خوب است ونه بیشتر. برای آدم شدن، فهمیدن و موفق شدن در زندگی شخصی واجتماعی چیز های دیگری لازم استکه جدای از مدرسه باید یاد گرفت. خوش به حال کودک اینده من...

...

مثل همه این سالها... که تنها بودم...

نامه ای به اوباما

جناب رئیس جمهور اوباما، شما را درک می کنم.

می فهمم که چرا اینگونه در ایجاد رابطه با جمهوری اسلامی به جاده شتاب افتاده اید. می دانم مشاورانتان با آگاهی از زیر وبم جامعه ایران چه توصیه هایی به شما کرده اند. کارتان بعنوان کسی که به فکر منافع کشور خودش است کاملا درست است. این به نفع شما ودولت شماست که در سالروز سیزدهم ابان و اشغال سفارت شما رد تهران به رهبران _ ونه مردم _ ایران پیغام  بدهید که گذشته ها را به فراموشی بسپاریم و اینده ای نو را بسازیم.

میدانید چرا؟ چون از اینده ای که خیلی زود می توان برای ایران متصور شد هراس دارید. شما ومشاورانتان میدانید که جنبش سبز ایران که این روزها شناخته ترین جنبش ازادی خواهی ودموکراسی خواهی در جهان است بیگانه ستیز نیست. همچنان که به قدرتهای بزرگ دنیا پشت نمی کنند اما در آغوش آنان نیز خود را به تمامی نمی افکنند.

فردای روز پیروزی جنبش سبز وحاکمیت استقلال وآزادی وجهوری ایرانی واقعی ، روابط با تمام دنیا برقرار خواهد بود اما بر اساس منافع ملت نه منافع گروهی خاص از حاکمیت. واین همان عامل ترس شماست که اگر امروز رابطه ای ایجاد نشود وامتیازهای کلانی برای دولت خود به ارمغان نیاورید پس فردای پیروزی باید در موضعی برابر رودرروی نمایندگان سبز ایران بنشینید وآن روز دیگر خبری از امتیاز نخواهد بود.

این تمام هراس شماست که با دیدن تمام آنچه که در چند ماه اخیر در کشور ایران اتفاق افتاده تنها به ابراز تاسف اکتفا نموده اید.

جناب رئیس جمهور، اجازه بدهید من برایتان ابراز تاسف کنم. برای کسی که به ناحق جایزه صلح نوبل رابرده و حتی واکنشی در حد رئیس جمهور فرانسه در قبال نقض حقوق بشر در ایران از خود نشان نداده است. برای کسی که تنها زست یک حامی صلح را میگیرد . شما در مقابل چه کسانی ژست میگیرید؟ در مقابل ملتی که ده سال پیش از شما نماینده اش جایزه صلح نوبل را برد . جایزه را برد به خاطر کارهایی که کرده بود نه بخاطر حرفهایی که زده بود. شما فقط حرف می زنید. اما همین حرف زدنتان هم مشکل دار است.

آقای اوباما، انسانها گاهی خوب حرف می زنند و گاهی حرف خوب میزنند. در مورد ایران شما تاکنون تنها خوب حرف زده اید و نه حرف خوب ...

win

"خیالی نیست اگر دیروز

شقایق های دشت میهنم را

یک به یک چیدند

 و سرخی را ستاندند

 از کف این دشت پهناور ..

به قدری پهناور است این دشت

 که گر سرخی ستانی سبز می روید ..

من اکنون سبز می بینم سراسر خاک میهن را !"

" نمیدانم از کیست"


تمام قد تعظیم میکنم و کلاه از سر بر میدارم. برای همه مردان وزنانی که سیزدهم آبان هشتاد وهشت را ماندگار کردند...

we always win the fight ... bang  bang

خواب

در حالیکه مثل همیشه امیدوار بودم وهستم ٬ یکی پیدا میشه و میگه که خواب دیدم تو داری میری مکه. کسی که هزار سال دیگه هم فکرش رو نمیکردم بخواد من رو تو خوابش ببینه. تازه شب میلاد امام رضا و بعد اون جریانات هفته قبلش...

نمیدونم ... امیدوارم همون باشه که فکر میکنیم... امیدوارم... خیلی

معظم رفتنی شد...

آنچه که در جریان دیدار رهبر و دانشجویان نخبه اتفاق افتاد و دانشجویی خارج از لیستی که تهیه شده بود و البته کنترل ، پشت تریبون رفت وفقط از شخص رهبر در حضور خودش انتقاد تند کرد ، می تواند نقطه عطفی در پیشبرد جریان جنبش سبز داشته باشد.

همین دو پست قبل بود که از ترانه شاهکار نامجو نوشتم. اینکه معظم را از یک مقام خیلی معظم بگیری کار کوچکی نیست.نامجو به نوعی واین دانشجوی شجاع به نوعی دیگر این کار را شروع کرده اند.به نظرم سهم نامجو باید بیش از اینها باشد. ترانه آخر آلبوم آخ را باید تکثیر کرد وبه همه آنها که می ترسند سپرد. معظم تنها از آن خداوند است که بزرگ است. باقی همه انسانیم و در نزد خداوند کوچک والبته برابر...

قرار

سه سال پیش وقتی خودت طلبیدی و با یکسری دوستان خدمت رسیدیم ، قراری بود که هنوز هم همان قرار پابرجاست. از من اصرار واز تو یا خدای تو انکار. نمیدانم حکمتش در چیست که از عقل کوچک و کم من بر نمی آید اما هفته قبل که نجمه عزیز از روبروی بارگاهت به گوشی همراهم زنگ زد و گفت روبه حرم میگیرم وهر چه میخواهی بگو ... احساس کردم اینبار واسطه ام دوبرابر شده. هم تو و هم نجمه که دعایش را در بسیاری مواقع مستجاب دیدم و البته لطفش همیشه شامل حال من بوده. هنوز زود است که از تو گله کنم . یک هفته بیشتر نگذشته اما امیدوارم وامید دارم به تو وخدای تو

یا رضا قرار ما یادت نرود ... باشد ؟!

من و نامجو

حیفم امد در مورد آلبوم جدید محسن نامجو چیزی ننویسم. من چند سالی هست که نامجور را شناخته ام وحدود دوسال آهنگها وترانه هایش را گوش میدهم واز بسیاری از آنها که البته با کیفیت فنی پایینی ضبط شده بودند لذت می بردم. بعد از خروج نامجو از ایران وحدود یکسال بی خبری ، حالا آلبوم " آخ" در اروپا منتشر شده که البته دوستان داخل ایران می توانند از سایتها مختلف آلبوم کامل را دانلود کنند.

چند قطعه درخشان در این آلبوم وجود دارد. که البته درخشانترین آنها بدون شک ترانه " گلادیاتور ها " است. ترانه ای که با یک دکلمه آغاز می شود وبا ترانه زیبایی پایان می یابد. دکلمه در مورد یک مقام معظم...

گویی تمامی سکوت چندین ساله ما را فریاد بر آورده و با بی پروایی تمام جنایتها را و بی عدالتی ها را فریاد می زند...

ترانه شاهکار دیگر ترانه " دلادیدی" هست که به نوعی به حوادث اخیر کشور هم ارتباط دارد . ترانه های " فسانه " و " خان باجی " هم زیبا هستند... تهیه کنید ولذت ببرید

پ.ن1. نامجو دراین آلبوم از الفاظی غیر اخلاقی هم استفاده کرده. شاید چندان در میان خانواده نشود گوش داد.حواستان باشد... 

پ.ن2. از سایت musicbaran6.comمیتوانید این آلبوم را با کیفیت بالا دانلود کنید

این هم متن ترانه دلا دیدی از ه. الف . سایه


دلا دیدی که خورشید از شب سرد

چو آتش سر ز خاکستر بر آورد
زمین و آسمان، گلرنگ و گلگون
جهان دشت شقایق گشت ازین خون
نگر تا این شب خونین سحر کرد
چه خنجرها که از دل‌ها گذر کرد

ز هر خونِ دلی، سروی قد افراشت
به هر سروی، تذروی نغمه برداشت


دلا دیدی که خورشید از شب سرد
چو آتش سر ز خاکستر بر آورد
زمین و آسمان گلرنگ و گلگون
جهان دشت شقایق گشت ازین خون
نگر تا این شب خونین سحر کرد
چه خنجرها که از دل‌ها گذر کرد
ز هر خونِ دلی، سروی قد افراشت
به هر سروی، تذروی نغمه برداشت
صدای خون در آواز تذرو است
دلا این یادگار خون سرو است
دلا این یادگار خون سرو است
دلا این یادگار خون سرو است

                    

...

وقتی کسی نیست... چرا بنویسم. چرا بخوانم... وقتی کسی نیست چرا باشم؟؟